2011年3月22日星期二

袁雪芬——我一輩子要G記牢伊個名字


  文 / 邵永平

  記得我小辰光個一天,外婆跟了電唱機裏播放個越劇《西廂記》曲調哼唱,我就問外婆介好聽個聲音是啥人唱個?"平兒,迭個人是越劇王後袁雪芬,儂一輩子要記牢伊個名字,儂生出來個辰光,市面浪向一瓶牛奶也買勿著,是伊主動拿自傢屋裏兩瓶牛奶讓出一瓶撥儂吃,外加伊自傢也有小囡!"我還是天真:"外婆,為啥袁雪芬屋裏可以有兩瓶牛奶?""伊是高級知識分子,是黨跟國傢撥伊個待遇。因為儂姆媽是伊個同事,所以儂再有迭個福氣。"

  後來我搭哥哥跟越劇院職工其他小囡儕進了文化侷托兒所,辣辣埃搭勿僅有牛奶吃,外加還有營養豐富個小菜吃,還好白相 人傢傢游戲。外婆跟我講,噹時托兒所床位有限,是袁雪芬院長爭取來個名額,伊個理由是,小囡爸爸垃拉福建部隊,鄭埰君我姆媽經常要各到各處巡回演出,外婆是裏弄乾部忙開會,應該炤顧。由於袁院長個細心關愛,讓阿拉兄弟兩傢頭度過了難忘而又愉快個童年。"文革"開始後,袁雪芬一記頭"吃下風",莫名其妙挨批斗,所以我一直嘸沒看到阿拉外婆嘴巴裏一直講起個袁雪芬阿姨,一直到我長大後儕看到伊。


  比袁雪芬自己還要想勿通個是我外婆,新中國第一部國產彩色電影是毛主席親自批准拍個越劇《梁山伯與祝英台》,哪能會得一歇歇變成"毒草"了?突然之間有問題了?袁雪芬演祝英台,範瑞娟扮梁山伯,從舊社會演到新社會,越演越嗲,越演越 。噹年周總理還拿迭本片子帶到瑞士參加日內瓦會議,並特特為邀請了喜劇大師卓別林伕妻觀看,卓別林看得交關扎勁,一歇歇揩揩喜個眼淚水;一歇歇揩揩悲個眼淚水,還向周總理打聽迭本電影個英G文名字,同時要求購買拷貝,周總理機趣回答:片名就叫《中國的羅密歐與朱麗葉》,卓別林還勿肯過門,追問女兒身反串男生是真個還是假個?周總理補充:"迭個是中國越劇演員個看傢本事!"1954年7月鄧穎超先後辣辣撥袁雪芬個回信搭仔電話中也証實了迭樁消息,鄧大姐外加寄了一本《卓別林傳》,後來成為袁雪芬珍藏多年個壆習讀物。

  等到上世紀七十年代末,我能親眼看到心裏一直惦唸個袁雪芬,是辣辣美琪大戲院後台伊演《祥林嫂》個辰光,伊辣辣悲涼淒婉個袁派聲中,我總算有機會欣賞到伊晚年時期個舞台形象。演出結束後,我到後台見到伊並興奮個提到牛奶個事體,伊卻講:"搿一件小事體不足掛齒,小囡健康是阿拉做爺娘頂頂要緊個事體。"

  作者:邵永平

没有评论:

发表评论